ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

29 χρόνια δίπλα στους μαθητές του Μαλεβιζίου

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πληροφορίες

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Διαδικτυακό φροντιστήριο

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πληροφορίες

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Διαδικτυακό φροντιστήριο

ΣΟΣ – Τι να προσέξω κατά την διάρκεια της εξέτασης

Μοιραστείτε το
Εάν για τον οποιοδήποτε λόγω "’κολλήσω"’ στην έκθεση και δεν ξέρω πώς να ξεκινήσω διαβάζω καλά τα παρακάτω για να βοηθηθώ στο πως θα ξεκινήσω με τον πρόλογο της έκθεσης μου!

Εάν για τον οποιοδήποτε λόγω “κολλήσω” στην έκθεση και δεν ξέρω πώς να ξεκινήσω διαβάζω καλά τα παρακάτω για να βοηθηθώ στο πως θα ξεκινήσω με τον πρόλογο της έκθεσης μου!

Παρατηρώ πολύ προσεκτικά τον τύπο κειμένου!

ΟΜΙΛΙΑ

1) Προσφώνηση:

Αγαπητοί καθηγητές, γονείς και συμμαθητές, (αν η εκδήλωση γίνεται σε κάποιο σημείο του σχολείου)
Αγαπητοί σύνεδροι, (Μαθητικό Συνέδριο)
Αγαπητοί συνδημότες, (αν η εκδήλωση γίνεται στο πολιτιστικό κέντρο του δήμου)
Αγαπητοί παρευρισκόμενοι, (σε ομιλία όχι ιδιαίτερα επίσημη)
Κυρίες και κύριοι (σε επίσημη ομιλία γενικού τύπου)

Παρατηρώ πολύ καλά την εκφώνηση του θέματος γιατί αυτή θα με βοηθήσει να αποφασίσω για την προσφώνηση που θα χρησιμοποιήσω ! Αν υπάρχουν κάποια ειδικά δεδομένα στον πρόλογο (πχ η εκφώνηση αναφέρει πως στην ομιλία θα βρίσκεται ο πρόεδρος της Δημοκρατίας) προσαρμόζω την προσφώνηση μου σε αυτά τα ειδικά δεδομένα !!!

2) Πρόλογος ομιλίας :

Ένας πολύ καλός τρόπος για να ξεκινήσω την ομιλία μου είναι να αναφέρω τον σκοπό της. Θα ξεκινήσω από το γενικό θέμα και θα εστιάσω στη συνέχεια στο θέμα της δικής μου ομιλίας.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1ο. Έστω ότι έχω το εξής θέμα : Σε ομιλία σας σε αντιρατσιστικό συνέδριο που πραγματοποιείται στην κοινότητα σας να αναφερθείτε στις συνέπειες και τους τρόπους αντιμετώπισης των ρατσιστικών συμπεριφορών. Προσκεκλημένος είναι και ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού.

Θα γράψω :

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Κυρίες και κύριοι,

Συγκεντρωθήκαμε σήμερα εδώ , για να θίξουμε ένα ζήτημα το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει πάρει ιδιαίτερα ανησυχητικά διαστάσεις. Το φαινόμενο αυτό, που μαρτυρεί την παθογένεια της κοινωνίας μας δεν είναι άλλο από το ρατσισμό. Στην ομιλία μου αυτή εγώ λοιπόν, θα εστιάσω τόσο στις συνέπειες αυτής της δογματικής συμπεριφοράς ορισμένων ανθρώπων όσο και στους τρόπους αντιμετώπισης των ρατσιστικών αυτών τάσεων.

(Αρχικά λοιπόν αναφέρομαι γενικά στο ρατσισμό που είναι το θέμα του συνεδρίου και στη συνέχεια αναφέρομαι στις συνέπειες και τρόπους αντιμετώπισης που είναι συγκεκριμένα το θεμα της ομιλίας μου. Αντίστοιχα θα κάνω για κάθε θέμα που θα μου δοθεί).

Παράδειγμα 2ο. Έστω ότι έχω το εξης θέμα : Το σχολείο σας διοργανώνει μία ημερίδα με θέμα ”νέοι και διαδίκτυο”. Στην ομιλία που αναλαμβάνετε να εκφωνήσετε να αναφερθείτε στους λόγους που πιστεύετε ότι το διαδίκτυο ασκεί τεράστια επιρροή στους νέους σήμερα καθώς επίσης και στους τρόπους με τους οποίους το σχολείο μπορεί να αξιοποιήσει το διαδίκτυο στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Μπορώ να γράψω :

Αγαπητοί καθηγητές, γονείς και συμμαθητές,
όπως ήδη γνωρίζετε, θέμα της σημερινής ημερίδας την οποία οργανώνει το σχολείο μας είναι το διαδίκτυο και η σχέση που οι νέοι έχουν διαμορφώσει με αυτό. Το θέμα αυτό κρίνεται ιδιάζουσας σημασίας καθώς το διαδίκτυο είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των πολιτών του κόσμου κ ειδικά εμάς των νέων. Έτσι λοιπόν, εγώ θα σας παρουσιάσω τους λόγους που αυτό το μέσο επικοινωνίας μας επηρεάζει πλήρως αλλα και τους τρόπους με τους οποίους θεωρώ ότι  θα μπορούσε να μετατραπεί σε χρήσιμο εργαλείο της εκπαίδευσης.

(παρατηρώ και πάλι ότι αρχικά αναφέρομαι γενικά στο διαδίκτυο και σχέση του με τους νέους και στη συνέχεια αναφέρομαι ειδικά στο θέμα της έκθεσης που θα εκπονήσω!)

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ !!! ΑΝΑΠΤΥΣΣΩ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΜΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ !!! (ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ)

ΑΡΘΡΟ

1) ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ !!!!
Να είναι σχετικά σύντομος, και να σχετίζεται με το θέμα του κειμένου. Αποφεύγω το ρήμα!!!

2) ΠΡΟΛΟΓΟΣ. Κι εγώ δουλεύω παραγωγικά !!!

Έστω ότι το θέμα μου είναι : Η μάστιγα των ναρκωτικών και πως οι κοινωνικοί φορείς μπορούν να συμβάλουν στην εξάλειψη του φαινομένου.

Πρόλογος που θα μπορούσα να γράψω :

Παρά τα αλματώδη βήματα που πραγματοποίησε ο άνθρωπος στην επιστήμη και στην τεχνολογία και τις τόσες κατακτήσεις στο κοινωνικοπολιτικό τομέα, εξακολουθεί και σήμερα, να ταλανίζεται απο φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας που στιγματίζουν την εποχή μας. Εκείνο, όμως, που προσλαμβάνει ήδη ανησυχητικές διαστάσεις και αποτελεί πλέον μόνιμη απειλή για την κοινωνία των χρόνων μας είναι η μάστιγα των ναρκωτικών.

(Παρατηρώ λοιπόν ότι ο ευρύτερος θεματικός κύκλος στον οποίο ανήκει το θέμα μου είναι τα φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας. Άρα ξεκινώ να μιλώ γενικώς για αυτά και στη συνέχεια αναφέρομαι στο θέμα της εκθεσής μου που είναι η μάστιγα των ναρκωτικών.)

ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟ ΔΟΚΙΜΙΟ

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1ο
Έστω ότι το θέμα μου είναι : Η ελευθερία της έκφρασης αποτελεί ένα απο τα αναφαίρετα δικαιώματα του ανθρώπου. Ποια είναι η σημασία της ελευθερίας της έκφρασης στο σύγχρονο κόσμο και ποιοί είναι οι παράγοντες που την απειλούν;

Πρόλογος που μπορώ να γράψω :

Τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν ήταν ποτέ κάτι αυτονόητο, ούτε καθολικά αναγνωρισμένο. Ο άνθρωπος έκανε αιματηρές προσπάθειες για να κατοχυρώσει τα στοιχειώδη δικαιώματα και έτσι να αποκτήσει η ζωή του αξιοπρέπεια. Έτσι, έφτασε τελικά στην οικουμενική διακήρυξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από τον ΟΗΕ για να δείξει η πολιτισμένη ανθρωπότητα με τον πιο επίσημο τρόπο τη σημασία τους για τις κοινωνίες και τις σχέσεις των ανθρώπων. Ένα απο αυτά τα δικαιώματα – που ανήκει στη χορεία των πολιτικών δικαιωμάτων- είναι και η ελευθερία της έκφρασης.

(Παρατηρώ λοιπόν ότι και πάλι μπορώ να ξεκινήσω απο τον γενικό θεματικό κύκλο που ανήκει το θέμα μου (εδώ ο γενικός θεματικός κύκλος είναι τα ”ανθρώπινα δικαιώματα”, να κάνω μια γενική αναφορά σε αυτό, και στη συνέχεια να εστιάσω στο ειδικό θέμα της έκθεσης που πρέπει να γράψω. Εδώ το ειδικό θέμα είναι ”η σημασία της ελευθερίας της έκφρασης στο σύγχρονο κόσμο και οι παράγοντες που την απειλούν”)